perjantai 12. joulukuuta 2008

12.12.2008


Mitä se tarkoittaa, jos iskä sanoo mun olevan "Tabula rasa"? Mä olen Terra, enkä mikään tabulaattori! Tää kommentti tuli siinä yhteydessä kun hämmästelin tiskikoneesta tulevaa astioidenkuivatushöyryä.
Äiskä on näyttäny stressaantuneelta viime päivinä, on kuulemma niin paljon tekemistä ennen joulua. Se meni illalla lattialle köllöttämään tyynyn ja peiton alle. Mä yritin piristää sitä nuolemalla poskesta, puremalla korvasta ja työntämällä nenäni sen silmään. Ei se kyllä ole näyttäny siitä piristyvän. Pitänee purra ens kerralla vähän lujempaa. Mä olen yrittäny myös auttaa äitiä, siis ihan oikeesti! Me laitetaan aina yhdessä pyykkikone päälle, lajitellaan vaatteet kasoihin ja mä etsin äiskälle pyykkipallon. Mä sitten aina valkkaan niistä kasoista kivoimmat vaatteet mukaani ja esittelen saalistani kaikille läsnäolijoille. Äiti mutisi jotain, ettei ole kiva kun sen siniset lepakkoalkkarit löytyy keittiönpöydän alta. Aamuisin mä autan äitiä valitsemaan vaatteita, äidin vaatekaapissa on vaikka mitä! Rakastan sukkahousuja yli kaiken, isona mäkin hankin omat sukkahousut. Äiti kyllä aina harmittelee, ettei sillä ole enää yksiäkään sukkahousuja, kun kaikki on reikäisiä. Äiskän pitäis kyllä vähän paremmin kattoa, miten se ne sukkahousut päälleen vetää, ettei ne repeilis! Mä en ainakaan niitä riko, mä vaan ojennan ne sille sieltä sukkalaatikosta...

Ei kommentteja: